Lukijalta: Omituiset ale-prosentit

Päivittäin saamme lukea lehdistä huonekalukauppojen mainoksia, oissa alennusprosentit ovat 40, 50, 60 ja jopa 80.

Päivittäin saamme lukea lehdistä huonekalukauppojen mainoksia, oissa alennusprosentit ovat 40, 50, 60 ja jopa 80.
Tulee mieleen elokuva, jossa Uuno Turhapuro meni Alkoon ostamaan prosentteja, mutta muistini mukaan niitä ei hänelle myyty. Nyt niitä myydään monessakin kaupassa.
Tässä jokunen esimerkki: Muutama vaahtomuovipala vierekkäin ja päällekkäin ovh.1 247 euroa, kuka tähän uskoo? Kun siitä saa 60 prosentin alennuksen, asiakas maksaa 495 euroa eikä tingi enää alennusta kun sai jo 60 prosenttia. Herää kysymys, milloin näitä vaahtomuovipalasia on myyty 1247 eurolla?
Esimerkkejä riittää: neljä patjaa päällekkäin, joissa kahdessa jalat, ovh 2 528 euroa. Tuntuuko uskottavalta, mutta ei hätää, tästä hinnasta saa alennusta 60 prosenttia ja asiakas ilostuu eikä tingi euroakaan.
Sitten on isoja mainoksia kuvien kera ja alennusprosentit 50—70, mutta hintoja ei näy missään. Minusta moiset hinnoittelut ovat asiakkaiden aliarvostamista.

Aulis Silvennoinen
Savonlinna

Osallistu keskusteluun

Jos haluat kommentoida nimettömänä, voit tehdä sen seuraavasti:
Kirjoita nimimerkkisi Nimi-kenttään, valitse Kommentoin mieluummin vieraana -kenttä ja lisää sähköpostiosoitteesi sähköpostikenttään. Sähköpostiosoite ei näy kommentoinnin yhteydessä. Voit myös kommentoida rekisteröityneenä luomalla tilin Disqus-palveluun tai kirjautumalla kommentointiin esimerkiksi Facebookin tai Twitterin avulla.