Autokauppakiinteistön omistaja ei halua leimautua syylliseksi konkurssiin — prosessia kuvaillaan sekavaksi

Honkasten suvun sillä puolella, joka omistaa autokauppakiinteistön, ei pidetä korrektina sitä, että osapuoli leimautuu syypääksi yrityksen kaatumiseen.

Vesa Vuorela

Saimaa Invest Oy harjoitti autokauppaa Vauhti-Vaunu-markkinointinimellä. Se on eri asia kuin Vauhti-Vaunu Oy, joka on Savonlinjan emoyhtiö.
Saimaa Invest Oy harjoitti autokauppaa Vauhti-Vaunu-markkinointinimellä. Se on eri asia kuin Vauhti-Vaunu Oy, joka on Savonlinjan emoyhtiö.

Honkasten suvun sillä puolella, joka omistaa autokauppakiinteistön, ei pidetä korrektina sitä, että osapuoli leimautuu syypääksi yrityksen kaatumiseen.

Aiemmin päivällä tuli ilmi, että Saimaa Invest Oy oli aikeissa myydä konkurssiin ajautuneen autokauppansa liiketoiminnan Osuuskauppa Suur-Savolle, mutta se ja Mikkelin kiinteistön omistaja eivät päässeet sopuun vuokrasopimuksen ehdoista.

Osuuskaupan toimitusjohtajan Heikki Hämäläisen mukaan liiketoimintakauppa kaatui kiinteistön kohtuuttomaan, aiemmasta kolminkertaiseen vuokratasoon.

Kiinteistön omistavan Vauhti-Vaunu Oy:n toimitusjohtaja Kai Honkanen sanoo, että prosessi oli sekava, ja että kyse oli isommasta kokonaisuudesta kuin yhdestä vuokrasopimuksesta.
— Tosin vuokratasokin oli alunperin alihintainen, toteaa Honkanen.

Vauhti-Vaunu Oy omistaa Saimaa Investistä 10 prosenttia. Kai Honkasen mielestä Vauhti-Vaunu Oy ei päässyt neuvotteluissa asemaan, joka sille olisi kuulunut.
— Emme halua syyllisen mainetta. Konkurssi ei ole kenenkään etu. Toivomme, että siirtyvien edustusten mukana työpaikkoja säilyisi.

Mikko Kontti, Marika Lehto

Kommentoi artikkelia

Jos haluat kommentoida nimettömänä, voit tehdä sen seuraavasti:
Kirjoita nimimerkkisi Nimi-kenttään, valitse Kommentoin mieluummin vieraana -kenttä ja lisää sähköpostiosoitteesi sähköpostikenttään. Sähköpostiosoite ei näy kommentoinnin yhteydessä. Voit myös kommentoida rekisteröityneenä luomalla tilin Disqus-palveluun tai kirjautumalla kommentointiin esimerkiksi Facebookin tai Twitterin avulla.