Kruunupuisto panostaa kansainväliseen terveysmatkailuun — Verkostot kuntoon ja palvelut tuotteiksi kahdessa vuodessa

Tavoite: Vuonna 2022 joka viides asiakas on terveysmatkailija.

Risto Leppänen

Kruunupuisto pyrkii entistä vahvemmin hankkimaan asiakkaita kansainvälisiltä markkinoilta.
Kruunupuisto pyrkii entistä vahvemmin hankkimaan asiakkaita kansainvälisiltä markkinoilta.

Punkaharjulla sijaitseva hotelli ja kuntoutuskeskus Kruunupuisto on saanut ely-keskukselta myönteisen rahoituspäätöksen kaksivuotiselle kansainvälistymishankkeelleen.

Tarkoitus on panostaa terveysmatkailuun entistä vahvemmin. Suurin osa terveysmatkailun asiakkaista on tähän saakka tullut kotimaasta, mutta jatkossa asiakkaita haetaan määrätietoisemmin myös ulkomailta.

Tavoitteena on rakentaa tätä varten verkostot ja tuotteistaa palvelut seuraavien kahden vuoden aikana. Terveysmatkailijoiden osuus halutaan nostaa vuoteen 2022 mennessä 20 prosenttiin kaikista asiakkaista.

Uusiksi markkina-alueiksi on valittu Venäjä, Aasia, Saksa ja Persianlahden arabimaat eli ns. Gulfin alue. Näiltä alueilta asiakkaita on tullut tätä ennenkin.

Kruunupuisto on jo vuosien 2007–2016 aikana investoinut noin 10 miljoonaa euroa toimintaympäristönsä kehittämiseen ainutlaatuisten arvorakennustensa ja niiden ympäristön vaalimiseen.

Tämä toiminta jatkuu, kylpylää ja kuntosalia uudistetaan, myymälätiloja laakennetaan, kauneus- ja hemmotteluhoitoja keskitetään ja aktiviteetteja vahvistetaan.

Kruunupuistossa uskotaan alueen matkailun kasvavan edelleen ja toimintaympäristön vahvistamisen tukevan tätä kehitystä.

Kommentoidut