Uusi kauppias kehuu Mertalaa — ”Tässähän on kuin kotiseudullaan”

Savonlinnan kilpailutilanne on Nuutisen mielestä normaali — tyhjiöt täyttyvät kaikkialla nopeasti.

Antti Varonen

Kari Nuutinen tarjoilee asiakkaille avajaismakkaraa tänään. Kuulumisia kauppiaan kanssa vaihtamassa Alli Korhonen.

Savonlinnan K-Supermarket Mertalan uusi kauppias Kari Nuutinen houkutteli eilen asiakkaita paikalle pullakahvien voimalla ja tänään on vuorossa grillimakkaratarjoilu.

— Väkeähän onkin käynyt paljon. Pullat jo loppuivat välillä kesken, piti lisää haalia eli oli tosi onnistunut päivä. Eiköhän se vähintään samanlainen päivä ole tänäänkin, perjantai on muutenkin vilkkaampi päivä.

Nuutinen aloitti Mertalassa heinäkuun alussa. Tätä ennen hän on toiminut K-kauppiaana Lieksassa muutaman vuoden ja päivittäistavarakaupan esimiestehtävissä noin 15 vuoden ajan.

— Oikein mukavalta vaikuttaa. Hyvä tässä on toimia kaikin puolin. Tilat, henkilökunta ja paikkakunta ovat mainiot ja asiakkaat ovat ottaneet erittäin hyvin vastaan. Tässä on kuin kotiseudullaan.

Muutoksia Nuutinen on tehnyt kalusteiden ja tuotepaikkojen suhteen.
— Sen takia tämä avauskin on vasta nyt. Valikoimaan ei ole juuri tehty muutoksia, mutta asiakkaiden toiveita kuunnellaan ja niihin myös vastataan, jos tavaraa vain saa. Rajoituksia ei siinä mielessä juuri ole.

Nuutisen mukaan päivittäistavarakaupan kilpailutilanne on Savonlinnassa normaali ja terve.
— Yhtä kireä se on kaikilla muillakin paikkakunnilla ja jos ei jossain ole, joku tulee pian kirittämään. Ei Savonlinnassa ole tässä mielessä mitään poikkeavaa.

Nuutinen on vuonna 2011 avatun K-Supermarket Mertalan kolmas kauppias.

Kaupassa on 16 työntekijää.

Osallistu keskusteluun

Jos haluat kommentoida nimettömänä, voit tehdä sen seuraavasti:
Kirjoita nimimerkkisi Nimi-kenttään, valitse Kommentoin mieluummin vieraana -kenttä ja lisää sähköpostiosoitteesi sähköpostikenttään. Sähköpostiosoite ei näy kommentoinnin yhteydessä. Voit myös kommentoida rekisteröityneenä luomalla tilin Disqus-palveluun tai kirjautumalla kommentointiin esimerkiksi Facebookin tai Twitterin avulla.