Tilaajalle

Saimaata myydään maailmalle turistikohteena, jota voi verrata Provenceen tai Toscanaan — "Välillä on haastavaa tajuta, mikä muista kulttuureista tuleville on elämys"

Lappi on ollut pitkään Suomen kansainvälisen matkailumarkkinoinnin kärki, mutta myös Järvi-Suomea viedään maailmalle. Turisteja kiehtovat luonto ja paikallinen elämäntapa. Nyt niitä tuotteistetaan niin, että ympäri maailmaa tänne tulevat turistit voivat nauttia meille arkisista asioista.

Mikko Rahikainen

Marko Riabkov, Minna Gurney, Maisa Häkkinen ja Titta Kyllönen vievät Saimaata maailman matkailukartalle.
Marko Riabkov, Minna Gurney, Maisa Häkkinen ja Titta Kyllönen vievät Saimaata maailman matkailukartalle.

Aurinko paistaa Etelä-Savon matkailun helmen Tertin kartanon pihalla. Paikalle ovat saapuneet Visit Saimaan matkailujohtaja Maisa Häkkinen, tuotekehittelypäällikkö Titta Kyllönen, kansainvälisistä asiakkaista vastaava Marko Riabkov ja markkinointipäällikko Minna Gurney kertomaan, miten Järvi-Suomea markkinoidaan ulkomaille turistikohteeksi.