Postilakko vaikuttaa myös Sosterin toimintaan — Uusista ajanvarauksista kerrotaan tekstiviestillä, Hyviksen sähköisen asioinnin kautta tai puhelimitse

”Siirrämme lakon aikana tehtävien paperilaskujen eräpäiviä kahdella viikolla, jotta asiakkaamme ehtivät saada laskut ajoissa ja reagoida niihin, e-laskut toimivat normaalisti”, kerrotaan Sosterin tiedotteessa.

Timo Seppäläinen

Savonlinnan keskussairaalan ajanvarauksista tiedotetaan postilakon aikana muun muassa puhelimitse. Laskuillekin annetaan pari viikkoa enemmän maksuaikaa.
Savonlinnan keskussairaalan ajanvarauksista tiedotetaan postilakon aikana muun muassa puhelimitse. Laskuillekin annetaan pari viikkoa enemmän maksuaikaa.

Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU aloittaa maanantaina 11. marraskuuta noin kaksi viikkoa kestävän lakon. Lakko tulee vaikuttamaan Itä-Savon sairaanhoitopiirin Sosterin toimintatapoihin.

— Uusista ajanvarauksista ilmoitamme tekstiviestillä, Hyviksen sähköisen asioinnin kautta tai puhelimitse, kerrotaan tiedotteessa.

Tiedotteen mukaan Hyviksen sähköinen asiointi toimii, jos asiakas on tehnyt sähköisen asioinnin sopimuksen. Sopimuksen voit tehdä hetkessä Sosterin kotisivuilla. Kaikki ajanvarauksesi voit myös tarkistaa Hyviksen sähköisen asioinnin kautta. Tarvittaessa puhelinnumerossa 044 417 3368 annetaan apua ajanvaraukseen liittyvissä asioissa arkisin kello 8.00—14.00. 

Hoitoyhteenvedot ja käyntitekstit ovat Omakanta-palvelussa luettavissa noin kahden viikon kuluttua käynnistä.

Todistukset ja lausunnot on noudettava Sosterin toimipisteistä. Sosteri pidentää laskujen maksuaikaa kahdella viikolla.

— Siirrämme lakon aikana tehtävien paperilaskujen eräpäiviä kahdella viikolla, jotta asiakkaamme ehtivät saada laskut ajoissa ja reagoida niihin, e-laskut toimivat normaalisti. Seuraamme maksuajoissa lakon mahdollista pidentymistä, kerrotaan Sosterin tiedotteessa.

Seuraamme tilannetta ja tarkennamme tarvittaessa ohjeistusta ensi viikolla, Sosterilta kerrotaan.

Uutista muokattu 11.11. klo 18.13. Lisätty hyperlinkkejä sähköisiin palveluihin ja puhelinnumero ajanvaraukseen sekä poistettu virheellinen tieto, että Sosteri toimittaisi Kelalle mevät todistukset suoraan Kelalle sähköisesti. Tällaista sähköistä yhteyttä ei ole.