Billebeino palkkasi uuden markkinointipäällikön – tavoitteena kansainvälistyminen

Media-alan ammattilainen, Jekku Berglund, kuvasi kuusi vuotta sitten lounastauolla Billebeinon lippiksia. Silloin ei vielä arvattu, että myöhemmin tehdään töitä yhdessä.

Billebeino

Juhani Putkosen ja Ville Leinon perustaman Billebeino-vaatebrändin liikevaihto on nykyään jo yli kaksi miljoonaa euroa.
Juhani Putkosen ja Ville Leinon perustaman Billebeino-vaatebrändin liikevaihto on nykyään jo yli kaksi miljoonaa euroa.

Ex-NHL-tähti Ville Leinon vaate- ja asustemerkki Billebeino vahvistaa markkinointiaan media-alan ammattilaisella, Jekku Berglundilla.

Vuoden radioammattilaisena palkittu Berglund on saanut paljon tunnustusta onnistumisistaan radiokanava Loopilla, jossa hän on toiminut sen perustamisesta asti.

– Palaset loksahtivat kohdalleen, ja päätös siirtyä Billebeinolle tuntui todella luonnolliselta”, Berglund kertoo.

Myös Billebeinolla ollaan innoissaan uudesta tulokkaasta.

– Ollaan jo pidemmän aikaa seurattu Jekun loistavaa duunia. Ja kun tuli mahdollisuus ’kaapata’ hänet meille, emme epäröineet hetkeäkään”, kommentoi Ville Leino.

– Olen todella otettu siitä, että mut pyydetään just nyt mukaan, kun Billebeino kansainvälistyy kovaa vauhtia. En malta odottaa, että pääsen mukaan tähän rohkeaan tiimiin, joka tekee näyttäviä liikkeitä ja on todella kasvava sekä kiinnostava brändi, Berglund lisää.

Billebeino

Jekku Berglund aloittaa työnsä Billebeinon markkinointipäällikkönä tänään. Ville Leino on innoissaan uudesta vahvistuksesta.
Jekku Berglund aloittaa työnsä Billebeinon markkinointipäällikkönä tänään. Ville Leino on innoissaan uudesta vahvistuksesta.

Ekojen lippisten kuvauksissa mukana

Jekku Berglund on seurannut Billebeinon vauhdikasta matkaa läheltä, aivan alusta asti.

– Kuusi vuotta sitten kuvattiin lounastauolla Billebeinolle ekat lippikset. Ei varmaan kukaan meistä silloin ajatellut, että nyt oltaisiin tässä pisteessä.”

Jekku Berglund aloittaa työnsä Billebeinon markkinointipäällikkönä tänään tiistaina. Vaate- ja asustemerkki Billebeino nosti liikevaihtonsa edellisellä tilikaudella jo 2,3 miljoonaan euroon, josta kertyi voittoa peräti 446 000 euroa.

– Vuonna 2020 interaktiivisuus brändin ja kuluttajan välillä korostuu. Enää ei riitä pelkkä mallistojen esittely, vaan kuluttajat haluavat olla osana brändin tekemistä ja tarinaa. Niin kuin minäkin, Berglund päättää.

Liikevaihto on jo yli kaksi miljoonaa euroa

Billebeino on savonlinnalaislähtöisen ex-jääkiekkoilija Ville Leinon perustama vaatebrändi. Billebeinon klassikkomallisto valmistetaan 100 prosenttisesti kierrätetyistä materiaaleista, joihin ei tuhlata lainkaan vettä. Tähän mennessä Billebeino on säästänyt vettä yli 602 miljoonaa litraa.

Billebeino on tehnyt vakaata liiketoiminnallista kasvua vuosi toisensa jälkeen. Ensimmäisellä tilikaudella 2015 liikevaihto oli 267 000 euroa. Viimeisimmällä tilikaudella 2018 liikevaihto kasvoi jo 2 250 000 euroon, josta voittoa kertyi 446 000 euroa.